Alla inlägg den 20 april 2010

Av anniina tolvanen jonsson - 20 april 2010 20:45

William har sovit som en prins hela natten och vaknade lite efter 07.00 då gick pappa Juhani och hämtade honom till vårat rum så att jag och William fick mysa en stund innan vi klev upp och kollade på barnprogram sen när en timme gått så kröp vi som vanligt tillbaka till våran säng.

Vi sov ett par timmar och sen började dagen på allvar, underbart soligt och varmt väder möte oss vi åt lite frukost städade lite och sen fick vi besök av två tjej kompisar Konna och Saija vi drack kaffe och babblade en hel del, har inte haft många av mina vänner hit till våran nya lägenhet .

När de begav sig hemöver så gick jag och William ut och lekte på gården, vårat lilla troll älskar att krypa runt på gräset och stoppa allt spännande i munnen han gungade också så klart för hur roligt är inte de igentligen.

William har verkligen blivit duktig på att gå med vagnen och stå själv utan stöd om ni bara visste vilken jätte backe han besteg idag med sin gröna gåvagn ni hade tappat hakan för de gjorde nästan jag, är helt imponerad över att en så liten varelse kan orka så himla mycket.                                           

          


Sen kom dagens höjd punkt och de va när pappa Juhani kom hem från jobbet vi åt mat tillsamman bastade och nu har vi just lagt vårat lilla troll som somnade som en stock efter dagens alla bravader <3 

                                             

Av anniina tolvanen jonsson - 20 april 2010 14:55

  Oj det här var verkligen något nytt för mig har aldrig bloggat förut, har dock vänner som bloggar en del. Så jag tänkte att kanske jag också borde testa på det här har ju massa vänner hemma i sverige som säkert är intresserad av att höra hur mitt och min lilla familjs liv framskrider här på andra andra sidan det blå, det vill säga i finland.


och vem är ja då jo det ska ja berätta för er(kortfattat) jag heter Anniina kallas för Ninnu och bodde från en början i sverige med min familj, men sen en dag bestämde jag mig för att testa på något nytt så jag flyttade till finland för att jobba som Au pair hos min kusin ja tog där hand om mina 4 kusin barn, där stannade jag i lite över ett år .

Jag hade bara bott i finland i en vecka då jag och min moster åkte på en resa till Tallin där jag hittade min livs kärlek som till en början bara var en god vän men som nu är far till våran underbara son William henrik kivimäki och vi väntar nu vårat andra barn.

Efter att jag varit som Au pair flyttade jag ihop med juhani och började jobba på ett svenskspråkigt dagis i stensvik där vi bodde förut, nu är jag mamma ledig och har nyss flyttat till en stor och fin lägenhet i bastviken där vi trivs otroligt bra.


de kanske inte va så himla kortfattat men allt de där har hänt på snart tre år .

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Finskatrollet och hennes familjs vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards