Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Något alldeles nytt!

Av anniina tolvanen jonsson - 20 april 2010 14:55

  Oj det här var verkligen något nytt för mig har aldrig bloggat förut, har dock vänner som bloggar en del. Så jag tänkte att kanske jag också borde testa på det här har ju massa vänner hemma i sverige som säkert är intresserad av att höra hur mitt och min lilla familjs liv framskrider här på andra andra sidan det blå, det vill säga i finland.


och vem är ja då jo det ska ja berätta för er(kortfattat) jag heter Anniina kallas för Ninnu och bodde från en början i sverige med min familj, men sen en dag bestämde jag mig för att testa på något nytt så jag flyttade till finland för att jobba som Au pair hos min kusin ja tog där hand om mina 4 kusin barn, där stannade jag i lite över ett år .

Jag hade bara bott i finland i en vecka då jag och min moster åkte på en resa till Tallin där jag hittade min livs kärlek som till en början bara var en god vän men som nu är far till våran underbara son William henrik kivimäki och vi väntar nu vårat andra barn.

Efter att jag varit som Au pair flyttade jag ihop med juhani och började jobba på ett svenskspråkigt dagis i stensvik där vi bodde förut, nu är jag mamma ledig och har nyss flyttat till en stor och fin lägenhet i bastviken där vi trivs otroligt bra.


de kanske inte va så himla kortfattat men allt de där har hänt på snart tre år .

 
 
Ingen bild

Sippan!

20 april 2010 18:34

Äntligen!! Va kul att du startat en blogg, då kan jag läsa om dig och hålla koll på dig!

 
mamma

mamma

21 april 2010 20:24

Hej älskling det där var väl bra att du skriver o berättar o fina bilder också från mormors älskling :)

http://URL

 
Katarina Lönnberg

Katarina Lönnberg

22 april 2010 11:57

Kul att du börjat blogga, har faktiskt hoppats på att du skulle börja göra det :) Så roligt att kunna läsa om era dagar från andra sidan! Hade bra! :)

http://katarinalonnberg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anniina tolvanen jonsson - 10 februari 2011 12:46

     Allt löser sig nog man måste bara ha lite *faith in it* måste tänka positivt bara ... Visst de är tungt som tusan just nu men de finns de som har de värre och krångligare än vi och om dom klarar de så kan vi också de ! För övrigt så är de...

Av anniina tolvanen jonsson - 6 februari 2011 19:45

Massa trubbel eller penga problem..tror att vi måste säga upp våran lägenhet inom väldigt snar framtid och försöka hitta första bästa billigar platsen att bo på..vi har verkligen inte råd att bo kvar här och över allt vi ringer för att få någon stann...

Av anniina tolvanen jonsson - 5 februari 2011 07:33

God morgon god morgon eller något sådant .....jag är helt galet trött och kroppen värker som bara den och jag vet inte varför . men nu ska jag lägga ut resten av bilderna som jag lovade igår och sen ska jag ta och dricka lite kaffe :)        ...

Av anniina tolvanen jonsson - 4 februari 2011 22:00

  Ja jag vet jag är verkligen urusel på att blogga men de som ändå tittar in lite då och då ska väl ändå få se lite bilder från min och barnens senaste sverige resa , kan berätta att Lea fått sina två första tänder då hon vart 6 månader och hon ål...

Av anniina tolvanen jonsson - 28 december 2010 21:32

  japp så igår fick jag upp lite bilder från senaste tiden så nu ska jag ta och skriva lite också, mina barn växer som ogräs alldeles alldeles för fort tänk att mina små änglar är redan 1år och 5 månader och Lea 5 månader va hände ja födde ju nyss d...

Presentation


Finskatrollet och hennes familjs vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards