Alla inlägg under juli 2010

Av anniina tolvanen jonsson - 31 juli 2010 13:50

                              mina bäbisar mina änglar  

Av anniina tolvanen jonsson - 21 juli 2010 10:01

Nu har våran envisa hyresgäst tagit och flyttat ut i den stora världen !

Vi fick en liten ängel till en vacker liten flicka som fått namnet Lea Evelina Kivimäki hon föddes den 15/7-2010 kl.03.26 och vägde 3840 gram och va 50 cm lång hennes mor trök ut henne på 6 minuter och höll nästan på att glömma bort att födda ut henne för att hon kände inte något alls en bra förlossning alltså , vi kom in på sjukhuset 01.25 och två timmar senare va hon här .

Lycka,glädje och värme älskar mina vackra barn   storebror är stolt men lite svartsjuk ibland mest när han är trött annars så myser han bara med lillasyster, klappar henne snällt på huvudet och luktar henne i håret och tittar noga på när hon äter från mammas bröst hehe .


Men en sak ska ni veta det är inte BARA att vara tvåbarns mamma det är ett himla massa jobb kan ja säga försöka få barnen att sova då ena är vaken och andra vill ha tissen i munnen aaaaa , det kommer nog snart att funka bättre då vi börjar vänja oss och lära oss hur det här ska fungera  .

Nä nu måste jag gå och vara mamma igen plikten kallar tissen till lillen och frukost till den stora killen :)

puss och kram allesammans bilder kommer inom snar framtid   

Av anniina tolvanen jonsson - 14 juli 2010 14:00

har en grymt envis hyresgäst i min mage som vägrar att flytta ut även fast utflyttningsdatumet redan varit för 5 dagar sedan , har sprungit i skogen i trappor ,tvättat mattor , skurat bastun,duschen, golvet provat med sex och allt annat man ska göra men inget funkar arrrggg ...blir grinig . hoppas att trollet kommer snart för denna värme är olidlig +34 aaaa och gravid.

här kommer lite bilder puss och kram allesammans  

                                                                         

Av anniina tolvanen jonsson - 4 juli 2010 20:31

Idag är de 5 dagar kvar tills de lilla pyret ska plutta ut , men just nu så känns det som h*n aldrig vill komma ut de är tungt och varmt och ja känner mig nästan lite deppig över att ja inte kan göra något .

ja får inte plats i mina kläder och om ja skulle få plats så är de för varmt ,jag får inte bada för risken för infektion är alldeles för stor och dessutom så har jag ingen lust att blotta denna enorma och trasiga kropp .


Jag har dessutom reseförbud men de trotsade jag i fredags och åkte med mamma till stugan och vi hade riktigt trevligt vi var på sommar teater och va och grillade hos grannarna och gick först och la oss vid halv tre på lördag morgon även william , han var vaken från ett på natten och gick i säng med oss vid halv tre . han grinade inte en gång när vi va där borta han bara skrattade och lekte och badade .

På lördagen kom min älskade och hämtade oss men innan de så grillade vi och åt middag i stugan .

härligt när man får vara på landet va dock lite orolig på lördag morgon då jag va ensam i stugan med william och fick ett gäng sammandragningar men som vanligt avtog de , och i de här fallet va de bara bra för de är en bit till närmaste sjukhus och ambulansen hittar nog inte till den stugan där vi var och inte heller hade jag någon adress dit .:S


Hoppas på att lillen verkligen vill komma i tid den här gången , jag längtar så otroligt mycket efter att få hålla min andra lilla ängel i mina armar och visa upp h*n för storebror . Han kommer att bli så glad när han får en lekkamrat.


William är förövrigt en riktig rackare på att dansa . bilder från helgen kommer på tisdag då mamma kommer hit igen puss och kram allesammans nu ska jag dricka alkoholfri öl och se på film med min älskade <3  

Av anniina tolvanen jonsson - 1 juli 2010 07:24

 

japp sådär så har man blivit lite äldre då, ännu en födelsedag avklarad igår så firade vi nämligen mig på min 22-års dag , en helt underbar dag vart de .

Morgonen började med att vi gjorde färdigt tårtor och kakor och allt va de va vi skulle svulla i oss under dagen , vid tolv tiden kom Juhanis kusiner Riina,Heidi och deras mamma Anja hit och fikade med oss ute på balkongen mysigt :)

Sen städade vi färdigt och hade fullt upp tills Juhani slutade vid fyra på jobbet då kom han hit med Ville och Henri och vi fikade återigen , ja kan säga att de vart mycke fikande under en och samma dag efter de kom också gudfar  Mika och gudfar Riku och våran älskade Jessi och en till kusin till Juhani Masi!

Hela dagen va det sjukt varmt ute så vi tillbringade nästan hela dagen på balkongen,William hade sin balja där och tillbringade mestadels av dagen i den :)


Här kommer lite kort från dagen puss och kram allesammans                                     

Presentation


Finskatrollet och hennes familjs vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards