Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

lite långt i mellan gångerna.

Av anniina tolvanen jonsson - 26 oktober 2010 11:39

I dag har jag haft den underbaraste morgonen på väldigt länge, när Juhani åkte till jobbet imorse så vaknade William men va så himla trött att han kom in till vårat rum och myste i sängen med mig och Lea i över en timme sen åt vi fruksot tillsammans med levande ljus över allt och lugn och skön musik.

Lea vart trött igen och somnade om i soffan och William vart också lite trött så han gick och la sig och vilade en stund ca 30-40 min efter de så klädde vi på oss och gick iväg på långpromenad i skogen,William gick säkert nästan en kilometer och somnade som en stock när vi kom hem igen   .


De va som sagt ett tag sen jag skrev men de är för att jag har varit i sverige hos min pappa och hälsat på, jag va där i tio dagar och det va det skönaste och roligaste jag och barnen gjort på länge.

När vi kom till sthlm så mötte pappa och syrran upp mig och barnen de va så roligt för vi har inte setts på så länge, sen hade vi en heldag tillsammans innan de galna gänget kom till oss , de vill säga mina kusiner och mina mamma .

Hannah panna som går på GI, Nella som är på smällen och ska trycka ur sig en unge i december och min käre mor som man inte kan låta bli att skratta med .

Vi fick spendera en underbar helg tillsammans med massa skratt och massa minnen, Jag har inte skrattat så som jag skrattde den helgen en gång sen jag flyttade till finland åå va jag saknar mina kusiner och mina älskade vänner där hemma .

Efter helgen så vart de lugnt någon dag hemma hos pappas sen träffade vi Emma och hennes pojkvän som va hel skön, de va kul att få prata av sig lite även Marine döck upp några gånger hos oss och de va jätte roligt henne har jag inte träffat på över två år nästan.

Sen kom de några efterlängtade vänner hem till oss över dagen bara och de va vårat Penntroll,Neo och Sally plus litet troll i penntrolls mage :)

En underbar dag och den var så efterlängtad.

Måste också nämna att jag träffade Jimmy och hans flickvän Amanda super kul att träffa dem med även fast de vart än väldigt kort visit men jag fick super go äppelpaj som amanda gjort i alla fall :)


I det hela stora så var de underbart att få komma hem till pappa och maria och få lite sällskap på dagarna ,någon som hjälper mig och någon att prata med .

Jag skulle helst bo hela mitt liv med pappa om ja kunde, de är bara vifta lite med fingret så händer de grejer hela tiden ,nädå de är bara de att jag saknar dig så att de gör ont och mamma med så klart . De är bara så att pappa har alltid varit min bästa vän som ja kan dela allt med och de är jobbigt att vara så långt ifrån varandra.

Sen när barnen blir större och lättare att resa med kommer vi förhoppningsvis att ses mer :)

Bilder från sverige resan kommer inom snar framtid :P

puss och kram allesammans   


 
 
Ingen bild

DKF (din käre far)

26 oktober 2010 20:22

Du får peka med hela handen om du vill bara du bodde närmare.
Fast du verkar ju klara dig med ett finger också förstås.
Saknar er.
Pokp

 
Ingen bild

syrran

9 november 2010 09:54

hej skicka den på william när han ligger ner i bollhavet också:) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anniina tolvanen jonsson - 10 februari 2011 12:46

     Allt löser sig nog man måste bara ha lite *faith in it* måste tänka positivt bara ... Visst de är tungt som tusan just nu men de finns de som har de värre och krångligare än vi och om dom klarar de så kan vi också de ! För övrigt så är de...

Av anniina tolvanen jonsson - 6 februari 2011 19:45

Massa trubbel eller penga problem..tror att vi måste säga upp våran lägenhet inom väldigt snar framtid och försöka hitta första bästa billigar platsen att bo på..vi har verkligen inte råd att bo kvar här och över allt vi ringer för att få någon stann...

Av anniina tolvanen jonsson - 5 februari 2011 07:33

God morgon god morgon eller något sådant .....jag är helt galet trött och kroppen värker som bara den och jag vet inte varför . men nu ska jag lägga ut resten av bilderna som jag lovade igår och sen ska jag ta och dricka lite kaffe :)        ...

Av anniina tolvanen jonsson - 4 februari 2011 22:00

  Ja jag vet jag är verkligen urusel på att blogga men de som ändå tittar in lite då och då ska väl ändå få se lite bilder från min och barnens senaste sverige resa , kan berätta att Lea fått sina två första tänder då hon vart 6 månader och hon ål...

Av anniina tolvanen jonsson - 28 december 2010 21:32

  japp så igår fick jag upp lite bilder från senaste tiden så nu ska jag ta och skriva lite också, mina barn växer som ogräs alldeles alldeles för fort tänk att mina små änglar är redan 1år och 5 månader och Lea 5 månader va hände ja födde ju nyss d...

Presentation


Finskatrollet och hennes familjs vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards