Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Mycket dålig uppdatering .

Av anniina tolvanen jonsson - 6 juni 2010 05:51

  Hej och hå !

har varit mycket dålig på att uppdatera min blogg den senaste tiden, de har varit så mycket på gång hela tiden.

men ja ska försöka igen, hm... vart ska jag börja jo ja nu vet ja för ca . två veckor sen så hade jag hemskt tråkigt en dag och bestämde mig för att ta en kryssning till sthlm för att träffa pappa och maria .

Så en tisdag bar det av med båt till sthlm med william som tyckte att de va tok roligt att få åka båt och leka och dansa sent in på kvällen :)

Jag och William fick en jätte fin stor hytt med dubbelsäng och allt även en tv med svenska kanaler .

Så klart så fick jag ju en massa sammandragningar på båten så jag nästan va helt säker på att de va dags att föda , men ja sa till mig själv och den lille att de va bara att stanna kvar där inne för ja släpper inte ut dig förens vi är tillbaka i finland igen. nån gång fram mot morgonen hade de lugnat ner sig och allt va som vanligt igen , men ja kan säga att ja vart lite nervös.

Vi hade en underbar dag i sthlm med pappa och maria vi promenerade runt mest hela dagen bara ,pappa fick köpa ett par skor till sitt barnbarn vilket ja tror gjorde honom rätt stolt :)

Dagen tog slut och vi gick ombord på båten, William och ja va helt slut så vi gick i säng för att vila oss en stund men den stunden vart ganska lång vi sov i fyra timmar och vaknade först vid åtta på kvällen hehe då klev vi upp och åt mat och busade runt på båten. Sammandragningarna började igen då vi gick och la oss men ja bara sa till mig själv och bäbis att du kan glömma att ja tänker föda barn ensam på en finlandsfärja så de är bara att stanna kvar där du är. Allt gick bra och väl hemma igen va de bara att vila och ta igen sig .


Några dagar senare på Måndagen så kom Penntrollet och vårat lilla stora djur Neo på besök hem till mig och de måste ha varit de bästa dagarna på mycket länge , vi fick äntligen kramas och mysa .

De va jätte bra väder då de va här så vi gjorde ett besök på stranden där Neo badade och vi solade tyvärr så hände de en hemsk liten olycka då vi va där,då en elvaårig liten flicka skar upp vaden på en trasig glasflaska som låg i vattnet där Neo jag och William nyss badat eller plaskat rättare sagt.

Flickan satt ner och började helt plötsligt skrika hysteriskt och vi tittade dit och förstod inte riktigt vad som hade hänt , hon håller upp benet i luften och ja reagerade på att hon hade något konstigt där.

Jag sprang dit och försökte lyfta upp henne ur vattnet men ja upptäckte att hon va ganska kraftig och ropade på hjäpl på finska ,de va bara barn på stranden så ingen fattade något ,då kommer en man lungt gående mot oss och säger att han är utbildad på förstahjälpen och är ambulansförare . Först trodde jag att mannen skojade med mig men upptäckte snart att han va de. Vilken tur i oturen man kan ha alltså mannen hade sin första semester dag och kom till stranden för att sola lite han jobbar i ekernäs som ligger väldigt långt bort som ambulansförare.

Vi satt med flickan på våran filt och som tur hade jag en extra handuk med mig som vi la runt flickans ben penntrollet och mannen satt och höll flickans ben mendans vi väntade på ambulansen.

Allt slutade bra då ambulansen kom och förde flickan till sjukhuset där hon fick sy ett X antal stygn skulle ja tro, såret va säkert en 10,15 cm långt.


Den natten kunde ja inte sova då jag visste att de låg glas kvar i vattnet och att de badar mycket barn där vid stranden så när ja vaknade nästa morgon så ringde jag till kommunen och fick tag på någon som skulle dit och städa bort glaset i vattnet.

Samma dag bestämde vi oss för att göra en utflyckt till vårat zoo i helsingfors , de va en mycket lyckad dag och vi hade jätteroligt men ja kan tala om att vi allesammans va helt slut då vi på kvällen kom hem hehe .

På torsdagen så åkte Neo och mitt penntroll hem vilket relaterade i att jag låg och grät som en stor bäbis i princip hela dagen.

Men ja vet att de kommer snart igen så de är ju bra.

Nä nu har jag varit vaken sen fem så de är kanske dags att ta och vila lite .

puss och kram på er allesammans  

                                     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anniina tolvanen jonsson - 10 februari 2011 12:46

     Allt löser sig nog man måste bara ha lite *faith in it* måste tänka positivt bara ... Visst de är tungt som tusan just nu men de finns de som har de värre och krångligare än vi och om dom klarar de så kan vi också de ! För övrigt så är de...

Av anniina tolvanen jonsson - 6 februari 2011 19:45

Massa trubbel eller penga problem..tror att vi måste säga upp våran lägenhet inom väldigt snar framtid och försöka hitta första bästa billigar platsen att bo på..vi har verkligen inte råd att bo kvar här och över allt vi ringer för att få någon stann...

Av anniina tolvanen jonsson - 5 februari 2011 07:33

God morgon god morgon eller något sådant .....jag är helt galet trött och kroppen värker som bara den och jag vet inte varför . men nu ska jag lägga ut resten av bilderna som jag lovade igår och sen ska jag ta och dricka lite kaffe :)        ...

Av anniina tolvanen jonsson - 4 februari 2011 22:00

  Ja jag vet jag är verkligen urusel på att blogga men de som ändå tittar in lite då och då ska väl ändå få se lite bilder från min och barnens senaste sverige resa , kan berätta att Lea fått sina två första tänder då hon vart 6 månader och hon ål...

Av anniina tolvanen jonsson - 28 december 2010 21:32

  japp så igår fick jag upp lite bilder från senaste tiden så nu ska jag ta och skriva lite också, mina barn växer som ogräs alldeles alldeles för fort tänk att mina små änglar är redan 1år och 5 månader och Lea 5 månader va hände ja födde ju nyss d...

Presentation


Finskatrollet och hennes familjs vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards