Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

Söndag på fotbollsplan !

Av anniina tolvanen jonsson - 16 maj 2010 20:46

 

Vilken underbar dag trots denna värme , åter en dag med över 25 grader hoppas att de blir lite svalare till veckan åtminstonde.

Juhani har haft fotbolls turnering med sina 6-åringar den här helgen i espoonlahti som ligger ett par km härifrån han har varit där från tio på morgonen till sex på kvällen , vi har så klart varit dit varje dag med mat åt pappa.

Idag va vi på fotbollsplanen från två till halv sju på kvällen de va helt underbart ,William har fått sprungit barfota i fejkgräset och jag och Jessi har suttit på filten och tittat på eller ja sprungit efter också så han inte sprang rätt in i något spel.

Juhani är verkligen duktig med sina pojkar de va de näst bästa laget i hela turneringen de tycker ja är ganska bra med tanke på att han har bara tränat dem i ett par månader :)

William var verkligen som en tok på planen han bara sprang runt i hur många timmar som helst ,sen vart han helt slut och slocknade i vagnen.

Juhani gick runt med william på planen och visade stolt upp honom, de är så kul att se att juhani trivs med att vara pappa!

Vi kom hem lite över åtta nu på kvällen de är trots allt över en 6-7 km som vi promenerar dit och hem , när vi kom hem så duschade/badade vi allesammans och vart rena och fräscha sen åt william lite äppelgröt och kröp till kojs och slocknade verkligen fort hehe , hoppas nu bara att han sover hela natten !

Nä nu ska ja mysa lite med min brända karl *thiih puss och kram på er                   

 
 
penntrollet

penntrollet

16 maj 2010 21:38

Låter helt fantastiskt underbart!!!!
Puss på er alla

http://penntrollet.blogg.se

 
AngelikaE

AngelikaE

16 maj 2010 21:59

Halloj igen. Jå de känns lite som så.. fast de är väl ganska bra att man kan kolla ändå, så man få väl stå ut med å dricka den där sörjan :D Okeej men då ha du inte så långt kvar då :) Tack tack de ha jah väl.. förutom ryggont, foglossning å vätska. Men de är bara å stå ut hehe. Ha´de gott!

http://www.lappstinta.bloggplatsen.se

 
Emma Viklund

Emma Viklund

17 maj 2010 08:41

Vilken härlig dag ni verkar ha haft, så mycket fina bilder! :) Vad sött då han trippar omkring där på gräsplan i barfota, duktiga killen!! :) Puss & kram vännen

http://mammatillviggo.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Camilla & Thomas

17 maj 2010 11:30

Nämen er blogg är ju hur underbar som hälst!!! "loves it" haha =) måst börja följa med er här =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anniina tolvanen jonsson - 10 februari 2011 12:46

     Allt löser sig nog man måste bara ha lite *faith in it* måste tänka positivt bara ... Visst de är tungt som tusan just nu men de finns de som har de värre och krångligare än vi och om dom klarar de så kan vi också de ! För övrigt så är de...

Av anniina tolvanen jonsson - 6 februari 2011 19:45

Massa trubbel eller penga problem..tror att vi måste säga upp våran lägenhet inom väldigt snar framtid och försöka hitta första bästa billigar platsen att bo på..vi har verkligen inte råd att bo kvar här och över allt vi ringer för att få någon stann...

Av anniina tolvanen jonsson - 5 februari 2011 07:33

God morgon god morgon eller något sådant .....jag är helt galet trött och kroppen värker som bara den och jag vet inte varför . men nu ska jag lägga ut resten av bilderna som jag lovade igår och sen ska jag ta och dricka lite kaffe :)        ...

Av anniina tolvanen jonsson - 4 februari 2011 22:00

  Ja jag vet jag är verkligen urusel på att blogga men de som ändå tittar in lite då och då ska väl ändå få se lite bilder från min och barnens senaste sverige resa , kan berätta att Lea fått sina två första tänder då hon vart 6 månader och hon ål...

Av anniina tolvanen jonsson - 28 december 2010 21:32

  japp så igår fick jag upp lite bilder från senaste tiden så nu ska jag ta och skriva lite också, mina barn växer som ogräs alldeles alldeles för fort tänk att mina små änglar är redan 1år och 5 månader och Lea 5 månader va hände ja födde ju nyss d...

Presentation


Finskatrollet och hennes familjs vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards