Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Onsdag igen.

Av anniina tolvanen jonsson - 22 september 2010 21:03

     

Japp veckorna bara springer iväg , imorgon blir Lea tio veckor.

Va hände!? vart tog tiden vägen!?.. ja fick ju just William.

Om någon hade frågat mig när jag gick ur skolan vart jag jag skulle befinna mig om tre år så skulle jag ALDRIG säga ja jo vet du, i finland med en man jag har förälskat mig i och vi har två små barn tillsammans och livet är underbart .

Men de blir aldrig som man tänkt sig men den här gången har jag verkligen lyckats bra !

Idag har de varit en sån där bra dag för oss igen,William vaknade klockan 8.00 och vi åt frukost tillsammans, strax därefter så vaknade Lea. Vi klädde på oss och gick till lekparken när de ändå var hyffsat väder, vi var där i lite över en timme .

När vi kom hem så sov Lea en lång stund men William ville så klart inte sova så han fick leka med mig fram tills Henri kom hit .

Henri kom hit för at vara barnvakt åt William under tiden då jag och Lea var på rådgivning, rådgivningen gick väl okej men Lea går inte upp i vikt som hon ska men hon är väldigt lång 60 cm hon va 50 cm då hon föddes för 10 veckor sedan helt galet va hon växer fort . Men som sagt vikten ökar inte som den ska och ja har märkt att de senste dagarna har hon börja kräkas oftare så nu ska jag testa en annan mjölk till henne så vi får se hur de går.

När vi kom hem från rådgivningen så åt vi lite och väntade på att pappa Juhani kom hem och sen begav vi oss ut till lekparken och efter de gick vi en liten promenad.

Barnen sover och jag och Juhani har just avnjutit en lång bastustund tillsammans,de va första gånge på väldigt länge men nu ska jag ta och vika lite tvätt och diska puss och kram allesammans. Natti natti   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anniina tolvanen jonsson - 10 februari 2011 12:46

     Allt löser sig nog man måste bara ha lite *faith in it* måste tänka positivt bara ... Visst de är tungt som tusan just nu men de finns de som har de värre och krångligare än vi och om dom klarar de så kan vi också de ! För övrigt så är de...

Av anniina tolvanen jonsson - 6 februari 2011 19:45

Massa trubbel eller penga problem..tror att vi måste säga upp våran lägenhet inom väldigt snar framtid och försöka hitta första bästa billigar platsen att bo på..vi har verkligen inte råd att bo kvar här och över allt vi ringer för att få någon stann...

Av anniina tolvanen jonsson - 5 februari 2011 07:33

God morgon god morgon eller något sådant .....jag är helt galet trött och kroppen värker som bara den och jag vet inte varför . men nu ska jag lägga ut resten av bilderna som jag lovade igår och sen ska jag ta och dricka lite kaffe :)        ...

Av anniina tolvanen jonsson - 4 februari 2011 22:00

  Ja jag vet jag är verkligen urusel på att blogga men de som ändå tittar in lite då och då ska väl ändå få se lite bilder från min och barnens senaste sverige resa , kan berätta att Lea fått sina två första tänder då hon vart 6 månader och hon ål...

Av anniina tolvanen jonsson - 28 december 2010 21:32

  japp så igår fick jag upp lite bilder från senaste tiden så nu ska jag ta och skriva lite också, mina barn växer som ogräs alldeles alldeles för fort tänk att mina små änglar är redan 1år och 5 månader och Lea 5 månader va hände ja födde ju nyss d...

Presentation


Finskatrollet och hennes familjs vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards