Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Vilken dag!

Av anniina tolvanen jonsson - 16 september 2010 19:28

  OJojoj säger ja bara idag är det torsdag tiden bara skenar iväg. Morgonen började klockan 8.20 hemma hos familjen Tolvanen jonsson Kivimäki, mina två änglar vaknade på rätt sida sängen i alla fall.

Lea låg i soffan och tittade på när jag och William åt morgon gröt tillsammans och efter det bar det av på kortpromenad och sen till lekparken, vi tillbringade lite över en timme där i soligt väder med kyliga vindar.

Efter att vi lekt i Williams favorit bil så pass länge att hans händer börjat blivit blå bestämde jag att de va dags att gå hem, vilket William tyckte va en hemskt dålig idé så med Lea sovande i vagnen och en skrikande son under armen bar det av hemöver.

Väl hemma åt vi lite mellis och sen gick mina änglar i säng och sov i nästan tre timmar alla mammors dröm :) jo tack de va underbart med lite tystnad och en kopp kaffe i fred !

Efter att barnen vaknat lekte vi lite och sen lagade jag och William lunch tillsammans, han är väldigt intresserad av att vara med i köket, ja eller överallt om ja ska vara ärlig han vill veta hur allt går till.

Jag hade sen tänkt att vi skulle gå ut igen men de tillät inte vädret full storm och massa regn blää...så Juhani åkte iväg på träning och jag och barnen lekte i Williams rum och fick även bort lite bäbisleksaker tills vidare.

William leker så himla fint med Lea han sätter tillbaka nappen när den ramlar ur och sen kramar han,snusar och pussar på henne, han säger Lee när han ska säga Lea hur sött som helst *kan inte sluta lee de är så underbart *

Men efter att vi lekt och röjt lite så somnade Lea och jag hade tid att göra gröt åt William han åt en halv katrull gröt och sen borstade vi tänderna och mitt lilla troll kröp i säng ,han är stor pojk nu vi slutade med mjölk och nappflaska för ca. en vecka sedan  och de går hur bra som helst och snart hade jag tänkt att nappen ska bort också men inte allt på en gång så de får vänta ett litet tag.

Nä nu måste jag verkligen ta hand om mig själv en stund känns som om ja håller på att bli sjuk, men hoppas verkligen inte de för imorgon ska jag ut med Kaisa för första gången på över ett år . Så håll tummar och tår för att jag bara är trött och inte sjuk.

puss och kram allesammans  

 
 
Ingen bild

DKF (din käre far)

16 september 2010 21:42

Visst är det läckert med småttingar. Egentligen är det allt man behöver här i livet.
Synd att dom växer upp så fort bara. Vissa bara flyttar också, tex. till andra länder, bedrövligt när sånt händer.
Så passa på o njut, snart kanske dina flyttar också, tex. till morfar i sverige. Det vore rätt åt dig.
Saknar dig o Sara, har ingen att tjafsa om skitsaker med längre.
Pokp

anniina tolvanen jonsson

17 september 2010 13:05

Mina barn flyttar ingen stanns högst byta rum haha . saknar dig med en massa snart ses vi igen då kan vi tjafsa om en massa skitsaker puss ochkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anniina tolvanen jonsson - 10 februari 2011 12:46

     Allt löser sig nog man måste bara ha lite *faith in it* måste tänka positivt bara ... Visst de är tungt som tusan just nu men de finns de som har de värre och krångligare än vi och om dom klarar de så kan vi också de ! För övrigt så är de...

Av anniina tolvanen jonsson - 6 februari 2011 19:45

Massa trubbel eller penga problem..tror att vi måste säga upp våran lägenhet inom väldigt snar framtid och försöka hitta första bästa billigar platsen att bo på..vi har verkligen inte råd att bo kvar här och över allt vi ringer för att få någon stann...

Av anniina tolvanen jonsson - 5 februari 2011 07:33

God morgon god morgon eller något sådant .....jag är helt galet trött och kroppen värker som bara den och jag vet inte varför . men nu ska jag lägga ut resten av bilderna som jag lovade igår och sen ska jag ta och dricka lite kaffe :)        ...

Av anniina tolvanen jonsson - 4 februari 2011 22:00

  Ja jag vet jag är verkligen urusel på att blogga men de som ändå tittar in lite då och då ska väl ändå få se lite bilder från min och barnens senaste sverige resa , kan berätta att Lea fått sina två första tänder då hon vart 6 månader och hon ål...

Av anniina tolvanen jonsson - 28 december 2010 21:32

  japp så igår fick jag upp lite bilder från senaste tiden så nu ska jag ta och skriva lite också, mina barn växer som ogräs alldeles alldeles för fort tänk att mina små änglar är redan 1år och 5 månader och Lea 5 månader va hände ja födde ju nyss d...

Presentation


Finskatrollet och hennes familjs vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards